Nowy Warszawki System Biletowy – współpraca z ZTM
W Warszawskim transporcie zbiorowym szykują się duże zmiany – przygotowywane jest wdrożenie nowego systemu biletowego, a stolica po blisko 30 latach zmieni sposób płatności za przejazdy komunikacją. Wykonawca nowoczesnego systemu biletowego został już wybrany, a ThinkIT przygotowywał w ramach wcześniejszych umów dla Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie model techniczny i organizacyjny systemu biletowego oraz świadczył kompleksowe usługi doradcze związane ze wsparciem ZTM w procesie ogłoszenia i przeprowadzenia postępowania przetargowego na wybór wykonawcy.
Teraz nadszedł czas na kolejny etap działań doradczych - z przyjemnością informujemy, że nasi eksperci będą przez najbliższe lata świadczyć kompleksowe usługi doradcze w zakresie nadzoru i kontroli realizacji prac wdrożeniowych Warszawskiego Systemu Biletowego (WSB).
Naszym zadaniem będzie wsparcie ZTM w kluczowych obszarach związanych z wdrożeniem nowoczesnego systemu biletowego dla mieszkańców i użytkowników transportu publicznego w stolicy. Zakres współpracy obejmuje m.in.:
- ocenę wdrażanych rozwiązań technicznych pod kątem ich efektywności, bezpieczeństwa, funkcjonalności i interoperacyjności,
- analizę zgodności procesu wdrażania z przyjętą metodyką projektową i harmonogramem,
- opiniowanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowej realizacji projektu,
- wsparcie merytoryczne Zamawiającego podczas odbiorów kolejnych etapów WSB, w tym udział w testach akceptacyjnych i przeglądach dokumentacji.
Podjęta współpraca to dla nas możliwość wykorzystania naszej wiedzy i doświadczenia w obszarze nadzoru projektów IT oraz rozwoju inteligentnych rozwiązań dla transportu publicznego. Nasz ekspert, Adam Kruczek, od lat zajmuje się projektami z zakresu transportu, w tym w szczególności tematami związanymi z inteligentnymi systemami transportowymi (ITS) oraz systemami biletowymi. Jesteśmy przekonani, że jego wiedza i doświadczenie będą należycie wykorzystane we współpracy z warszawskim ZTM.